Zdroj: Handwritten text Know Your Competitors as business concept image at 123rtf.com

Ak nastal čas a potreba odhadnúť svoje miesto v konkurenčnom boji firiem, je na mieste poučiť sa z múdrosti starovekých čínskych vojnových stratégov poučkou: „Spoznaj svojho nepriateľa a spoznaj seba“.

1. Vyšľachtite si svojho špióna

Najmite si jedného z top predajcov svojho úhlavného konkurenta. Alebo ho aspoň pozvite na obed, večeru, alebo drink a dozviete sa určite veci, ktoré by ste inak len tak jednoducho nezistili.

2. Zaujímajte sa o svoj prospekt

Ak váš potenciálny klient odmietne ponuku, pokúste sa zistiť prečo to nevyšlo a čo je skutočne za tým. Je oveľa dôležitejšie zistiť, prečo ste zlyhali ako dôvod prečo vyhrávate.

3. Odhaľte tajnosti predajcu

Zbierajte informácie o konkurentovi priamo u neho v obchode. Nemá obchod, kam sa dá prísť a špehovať? Nevadí, najmite si externých pracovníkov, napr. brigádnikov a zinscenujte niekoľko telefonátov a hneď získate informácie o predajnom procese konkurenta.

4. Staňte sa klientom svojho rivala

Jednoducho si kúpte konkurenčný produkt, či službu. Najlepší test vykonáte na „vlastnej koži“. Preskúmajte celý obchodný proces od objednávky až po doručenie, či prevzatie, kvalitu balenia, zákaznícku podporu a iné zaujímavé otázky, ktoré potrebujete zodpovedať sami sebe.